Nomadens Titaner

"A nomad I will remain for life, in love with distant and uncharted places."
-Isabelle Eberhardt



Du väna vildros

Så snart från vidderna vittrad,

I spirande sommar

Lagd på din susande säng.

Likt ängslig älva,

Du drömmer om ängars äventyr.


Du hisnande himmel

Så evigt i historien hyllad,

Din blånade bål

Har tunga skyar bort burit

Från dåsig dal,

Dit där mina drömmar dväljs.


Du flyktiga fågel

Se ned på fattig fotman,

Sörj mina misstag

Men sjung din mäktiga melodi,

På vindlande vägar

Skall jag då villigt vandra.


Se trenne titaner

På den vilda tornande tron

Sig rakryggat resa,

Och se världen rasande rulla

I stormens spår

Där de ännu stolta står.



Jag vill sannerligen inte skryta, men jag är ganska stolt över strukturen på just den här. Inte för att någon läser här längre (med rätta), men det kändes viktigt att påpeka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0